Duygusal Toksissite ve Hastalıklar

Hayatımızdaki toksinler sadece kimyasal, fiziksel olanlar değil, duygular, yaşantılar, zihinsel kalıplar da toksik olabilir.

🍂Zihin-beden ve kronik hastalıklar arasında doğrudan bir bağlantı vardır.

🍂Çevresel toksisite gibi duygusal toksisite de en çok çocukları etkiliyor.🐣

🍂Otoimmun hastalıkların bakterial, viral, kimyasal zemin hazırlayıcıları olduğu bilinmekle beraber artık stresli çocukluk çağı yaşantılarının otoimmun hastalıklara neden olduğu biliniyor.

🍂 Ayrıca çocukluk travmalarının erişkin yaşta kronik inflamasyonu artırdığı gösterilmiş.🤒

🍂Travmatik stres çaresizlik ve derin korku hissiyle birliktedir.

💔Sevilen bir kişinin kaybı, kazalar, şiddet,ihmal, fiziksel/cinsel istismar,doğal afetler,  savaşlar ciddi travması stres nedenleridir.

🍂Travmaları çoğu düzelmekle beraber bir kısmı ilerleyen yıllarda otoimmunite ve kronik inflamasyonla beraber kronik hastalık sebebi olabilir.

💔Sadece çocukluk çağı travmaları değil erişkin yaşta yaşanan yoğun stresle de otoimmun hastalıkları tetiklemektedir.

🍂Bir çalışmada erişkinlerde %80 inin otoimmun hastalık tanısı koymadan önce anormal yüksek duygusal ve psikolojik strese maruz kaldığını bildirmiştir.

🍀Zihinsel kalıplarımız ve hayatı algılayışımızı değiştirerek sağlığımız ve iyilik halimizi daha üst bir düzeye getirebiliriz.

🍀Söylediklerimize, düşüncelerinize, duygularımıza bunlarla bağlantılı olarak davranışlarımıza dikkat edelim ki bu kişiliğimize ve hayatımıza değişim getirsin.🌱

🍀Asıl değişim fizik bedenin yanı sıra psikoloji ile başlamalı.

🍀Stres yönetimi, başa çıkma mekanizmalarının öğrenilmesi varsa anksiyete, depresyon konusunda profesyonel yardım alınması, olumlu bakışın iyileştirici etkisinden faydalanılması gerekir. 😊😊

Yorum Yaz

Whatsapp İletişim Hattı